Voor ouders

De driehoek school-ouders-leerling is cruciaal voor een optimale ontwikkeling van leerlingen. Betrokken ouders zorgen voor gelukkige leerlingen die kunnen leren. Korte lijnen tussen school en ouders en een gedeelde verantwoordelijkheid vinden we daarom vanzelfsprekend.

We betrekken ouders bij het onderwijs van hun kind door met twee digitale systemen te werken. Social Schools gebruiken we voor het makkelijk en laagdrempelig contact tussen ouders en school. ParnasSys is ons administratiesysteem en hierin wordt alles bijgehouden dat te maken heeft met de leervorderingen van de leerlingen.

Vanaf het moment dat je kind bijna naar onze basisschool komt, vinden wij het belangrijk om goed en laagdrempelig met je in contact te blijven staan. Dit doen we door een kennismakingsgesprek een aantal maanden voordat je kind daadwerkelijk 4 jaar wordt. Na een week of 6 op school, gaan we in gesprek over hoe je kind en jij de schooltijd ervaren. Minimaal twee keer per jaar spreek je de leerkracht van je kind. Bij die gesprekken zijn alle kinderen ook welkom. Vanaf groep 5 vinden wij dat in ieder geval zeer gewenst.

Waar ben je naar op zoek? We helpen je graag verder!

Nieuwe leerling

Wanneer jouw kind voor het eerst naar school gaat, is het handig om te weten wat er te wachten staat. Om jou en je kind alvast wegwijs te maken, vind je hier informatie voor nieuwe leerlingen.

Nieuwe leerling

Naschoolse opvang en peuters

Onze schooltijden zijn op 5 dagen gelijk: ma t/m vr van 8:15 – 13:45 uur. Is vaste opvang nodig? Dan kun je een kijkje nemen bij één van de opvangorganisaties waarmee wij goed samenwerken.

Naschoolse opvang en peuters

Social Schools en ParnasSys

Een goede communicatie met ouders is voor ons erg belangrijk. Daarom maken wij gebruik van de communicatiesystemen Social Schools en ParnasSys.

Social Schools en ParnasSys

Meehelpen (OR)

Onze ouderraad helpt mee met het organiseren van activiteiten en is erg belangrijk voor onze school. Lees hier meer over de ouderraad van Basisschool Omnia.

Meehelpen (OR)

Meedenken (MR)

De medezeggenschapsraad bestaat uit een combinatie van ouders en personeel en beslist mee over het beleid van onze school. Lees hier meer over de medezeggenschapsraad van Basisschool Omnia.

Meedenken (MR)

Omnia Foundation

Op Basisschool Omnia staan we voor elkaar klaar en helpen we ouders die het iets minder breed hebben. Met een bijdrage aan de Omnia Foundation zorg je ervoor dat alle kinderen aan alle activiteiten mee kunnen doen.

Omnia Foundation