Het jonge kind

Een sterke basis; in spelen, denken, doen en ontwikkelen voor ieder kind

Jonge kinderen leren door te spelen en te ervaren. Daarom zorgen wij voor een rijke speel- en leeromgeving, waarbij het lijfelijk ontdekken van materialen en levensecht spelen centraal staan.

Onze onderbouwleerkrachten volgen de cognitieve, motorische en sociaal-emotionele ontwikkeling van het jonge kind. Hierbij zoeken we waar de uitdagingen, de betrokkenheid en het plezier liggen en zorgen we ervoor dat dit aanbod terug te vinden is in de rijke speel- en eeromgeving.

Omnia-085.jpg
    Omnia-083.jpg

We creëren doelgerichte en uitdagende activiteiten. Hiermee helpen we de jonge leerlingen om hun zelfstandigheid en verantwoordelijkheid ontwikkelen. Er worden thema’s gekozen die passend zijn bij de belevingswereld van het kind.

Om het thema nog betekenisvoller te maken wordt er tijdens ieder thema een uitje georganiseerd. Samen met de kinderen worden de hoeken passend bij het thema ingericht. Door te spelen in de hoeken, ontwikkelen de kinderen onbewust allerlei vaardigheden.