Ons onderwijs

Betrokken en blije leerlingen

In groep 1 tot en met 4 werken we vanuit spel in een thema. Dit past goed bij de leeftijd van de jonge kinderen, er is ruimte voor spel en ontdekken en ze zijn leren toe te passen wat zij hebben geleerd.

Het werken vanuit een thema trekken we door in groep 5 tot en met 8. Aardrijkskunde, natuur & techniek en geschiedenis worden gegeven aan de hand van thema’s. Deze manier van leren vergroot de betrokkenheid bij de lesstof en doet een beroep op hogere cognitieve vaardigheden zoals kritisch en creatief denken.

Omnia-102.jpg
    Omnia-043.jpg

Gezonde school

Zit je lekker in je vel? Dan ben je klaar om te leren!

Een veilige en fijne school is de basis van goed onderwijs. Dat zie je terug in de manier waarop wij op Omnia werken aan een fijne groep voor iedereen. Hiervoor maken we gebruik van KiVa. Wil je daar meer over lezen? Klik dan hier

We vinden het ook belangrijk dat onze leerlingen bewegen en leren over gezond eten. Alle leerlingen hebben minimaal twee keer per week gym, wij stimuleren het eten van groenten en fruit en het drinken van water en tijdens de lessen hebben we oog voor de bewegingsbehoeften van de kinderen. Het behalen van de vignetten “bewegen en sport” en “welbevinden” van De Gezonde School, bevestigt dat wij op Omnia goed bezig zijn!

Samen aan de slag

Op basisschool Omnia gaan we voor leuke en uitdagende lessen in een veilige leeromgeving. We gebruiken de EDI-methode en zetten coöperatieve werkvormen in. EDI staat voor expliciete directe instructie. Het helpt leerlingen om stapsgewijs en actief de leerstof eigen te maken. Dat we werken met coöperatieve werkvormen, betekent dat we onze leerlingen in groepjes samen laten werken. Zo leren ze hun eigen en elkaars kennis en kunde te vergroten.

Omnia-159.jpg

Veilige en fijne school

Met het schoolbrede programma KiVa investeren we in een veilige en fijne school voor onze leerlingen.

Veilige en fijne school

Schoolgids

De schoolgids is geschreven voor ouders en verzorgers die een school voor hun kind(eren) zoeken, maar zeker ook voor wie basisschool Omnia al kent. Wij hebben ervoor gekozen de belangrijkste informatie hierin kort en bondig op te nemen.

Schoolgids

Het jonge kind

Onze leerlingen krijgen de ruimte om te leren door spel. Wij zorgen voor een sterke basis in spelen, denken, doen en ontwikkelen voor al onze leerlingen.

Het jonge kind

Thematisch werken

We werken met thema’s, zo zijn onze leerlingen heel betrokken bij wat zij leren over de wereld. Ook zorgen we er op die manier voor dat er een mooie doorgaande leerlijn in ons onderwijs van groep 1 tot en met 8 zit.

Thematisch werken

Samenwerken

Samen spelen en de wereld ontdekken: dat is wat we bij basisschool Omnia doen. We werken samen met de leerlingen, het team, de ouders en externe partners om zo goed mogelijk onderwijs te geven. Alles draait om betrokkenheid en iedereen doet mee!

Samenwerken

Gezonde school

Gezonde leerlingen presteren beter! Wij vinden gezondheid heel belangrijk. Voor de thema’s welbevinden en bewegen en sport hebben wij het gezonde schoolvignet behaald.

Extra aanbod

Onze manier van lesgeven en ons thematisch onderwijs zorgen ervoor dat we ook meer- en hoogbegaafde leerlingen uit kunnen dagen. Dat doen we in onze plusklas.

Extra aanbod

Leerlingenraad

Op basisschool Omnia vinden we het belangrijk dat leerlingen mee kunnen beslissen. Daarom hebben wij een leerlingenraad, die een stem heeft in hoe het op basisschool Omnia gaat.

Leerlingenraad